Kwiecień- Długosz Katarzyna

Katarzyna Kwiecień-Długosz (* 26.01. 1978 Głogów-) Kompozytorka i tłumaczka. Ukończyła kompozycję (Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. Mirosława Bukowskiego) i lingwistykę stosowaną. Studiowała także muzykę filmową, muzykę komputerową i twórczość audiowizualną w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jest laureatką nagród na konkursach kompozytorskich w kraju i za granicą, m.in. Reinl Preis 2003 (Austria), Suoni di fiaba (Włochy), Alfredo Casella (Włochy), Vera Passio (Warszawa, Polska), Srebrna Szybka (Kraków, Polska), Fontannie bije ten dzwon (Gdańsk, Polska). Jej utwory były wielokrotnie wykonywane w całej Polsce i za granicą (w Europie, Wietnamie i USA), m.in. na takich wydarzeniach jak Światowy Kongres Carillonowy 2017 (Barcelona, ​​Hiszpania), Festiwal Muzyki Współczesnej Turbulencje Sonores (Montpellier, Francja, 2017), Festiwal Osmose (Luksemburg i Belgia, 2017), Festiwal Sakralnyj Prostir we Lwowie (Ukraina, 2015), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna (Polska, 2014, 2015, 2017, 2018), Międzynarodowy Festiwal Słuchalnia – Muzyczne Znaki Czasu w Toruniu (Polska, 2015) oraz Festiwal Muzyki Pasyjnej i Paschalnej w Poznaniu (Polska, 2013, 2018). Jest stypendystką Ministra Kultury i Sztuki Kraju Land Brandenburgii oraz Niemieckiej Rady Muzycznej. W 2012 roku uzyskała stopień doktora w zakresie kompozycji za utwór symfoniczny „Musica simultanea” oraz rozprawę doktorską na temat związków muzyki i języka mówionego. Szczególnie interesują ją związki pomiędzy językami i muzyką. Jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich i Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. Jest także tłumaczką z języka niemieckiego na język polski, w tym charakterze współpracuje z wydawnictwami i czasopismami muzycznymi. Od 2005 roku pracuje w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jej twórczość obejmuje muzykę solową i kameralną, utwory pedagogiczne, a także utwory chóralne, symfoniczne i elektroniczne.

 Informacje o kompozytorce dostępne również na stronie wydawnictwa Ars Musica

Wykład Katarzyny Kwiecień- Długosz pt. ” Kontrast jako element wspólny moich kompozycji solowych” (link)

 wykaz utworów z udziałem skrzypiec

  • Quartetto per archi (2001)
  • Mazurek na trio fortepianowe (2004)
  • Scherzo in G(PN) na trio smyczkowe (2017) dedykowane prof. Grażynie Pstrokońskiej-Nawratil
  • Coalescence na trio fortepianowe (2018)
  • Heart of darkness na flet, puzon, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2018)
  • 3 plus 1 na kwartet smyczkowy (2018)
  • Solaris na carillon i elektryczny kwartet smyczkowy (2021)
  • Szkice wiosenne na klawesyn i kwintet smyczkowy (1998, rev. 2022)
  • Cmentarz nieistniejących cmentarzy na chór mieszany, carillon i skrzypce (2022)
  • not made of wood na trio fortepianowe (2022)
  • Trzy interludia na klawesyn i kwintet smyczkowy (2023)